donderdag, januari 18, 2007

nieuw speelgoedje

Gisteren werd met de post mijn nieuw speelgoedje geleverd. Een Canon powershotG7 ofwel een digitaal fototoestel.
Ik heb een grote bewondering voor (amateur)fotografen die foto's trekken waar alles in zit. Een verhaal, een expressie, een gevoel. Flickr.com is een speelplaats van dat soort dingen. Meer en meer zie ik prachtige kiekjes waar je stil van wordt. Maar wat was dan de bedoeling? Uitpakken? Reclame maken voor eigen kunnen? Bekend worden? Ik dacht dat het oorspronkelijke doel van flickr en youtube was om fotomateriaal te delen. Zomerkiekjes, snapshots van feestjes, je zus aan het andere eind van de wereld laten zien hoe groot je kroost geworden is? ...
Digitale fotografie. Onlangs nog een goed gesprek gehad met D. Hij is van mening dat je op voorhand niet hoeft te weten hoe het resultaat er uit ziet. Dat het steeds een gok moet zijn en dat je dan met een beetje spanning een paar dagen nadien je pakje moet gaan afhalen bij de fotograaf en buiten in de wagen blij of teleurgesteld kan zijn. DAT is de ziel van foto's trekken. Met mijn lomootje heb ik deze sensatie inderdaad altijd. Al is het zo dat je de lomofoto's de dag nadien altijd beter vindt dat op het moment dat je het pakje opent.
Maar toch een toestel gekocht voor zijn gemak. Snel foto's trekken en wissen. Weinig ziel, snel resultaat, volgende foto.
Ik heb dit toestel na rijp beraad en in den treure vergelijken gekocht via digicamshop.be. Scheelde me 140€ met Fnac Antwerpen waar ze me al hun toestellen adviseerden. Alles was goed. Ja dan weet ik het ook niet meer hoor.
Bij het toestel hoort een handleiding van ....... 147 pagina's. D en G zijn nu aan het lachen. En ze hebben gelijk. Mannen laat me boechten en blijven jullie maar parels schieten. Deal ??

2 opmerkingen:

Anoniem zei

she's indeed something!!!!!

harlekijn zei

she's indeed something!!!