dinsdag, januari 16, 2007

Binnenkort kijken we allemaal ..

.. digitaal.
Ik zeg u één ding. Vanaf het moment dat mensen mogen kiezen wat ze willen zien kijkt geen kat meer TV. Of toch niet naar hetgeen nu wordt uitgezonden. En dit om een heel eenvoudige reden. Als je kan kiezen, kies je voor het beste. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand vrijwillig geld gaat weggooien aan de belachelijke spelletjes die je na 23u op bijna elke zender kan volgen.
Nee, waar sparen mensen nu voor? Waarom knippen mensen bonnetjes uit hun krant? Heruitzendingen, topprogramma's van een paar jaar geleden. 'In de Gloria' wordt terug uitgezonden. Ik weet nog goed dat ik samen met mijne maat in 2000 tegelijkertijd in ons broek deed door de scene 'goei vrienden komen altijd via de achterdeeur'. 'Ja' zei het typetje gespeeld door Focketeyn 'maar ge komt niet altijd even gelegen'. Gieren.
Wat hebben we dan nog? Ahaa we krijgen van den HUMO korting op het volledige seizoen van 'Terugkeer naar Oosterdonk' Volgens mij het mooiste wat er op onzen televies de laatste tien jaar is uitgezonden. Iets anders? 'De Bende van Wim'. 2 seizoen worden over 5 jaar verspreid. En dan komt er natuurlijk de DVD die je via De Standaard bij de Standaard Boekhandel kan gaan kopen. De Fnac puilt uit van de klasse series uit vervlogen tijden. Volgend jaar zullen we via één of andere gazet een korting krijgen op de dvd van 'de parelvissers', 'morgen maandag', 'de schalkse ruiters','alles komt terug' en 'onvoorziene omstandigheden. En dat is het dan. Dus mocht je vandaag beschikken over al de goede series of programma's die de VRT ooit heeft uitgezonden en je zou die allemaal achtereen zien, kom je na 2 weken uit je zetel en die TV smijt je op het stort want er komt toch niets meer. En de buitenlandse topseries dan? Klopt, koop er ineens de dvds van 'The Sopranos'', 'West Wing', 'ER', 'The Office' en nog eentje dat ik vergeten ben en je hebt het gehad.
En die programmeringen .. ?? Ik zag vanavond naar 'Extreme Housemakeover' op VT4 (ABC programma). Een kansloos gezinnetje krijgt een team van 200 over de vloer die in één week hun caravan omtovert tot een paleis inclusief Ford in de garage en tenietdoen van al de resterende afbetalingen. Mensen bleten hun ogen uit. Wat programmeert de VT4 na dit amerikaas spektakeltje? 'De brekers' oftewel een Vlaams gezinnetje ruilt hun speelhoekje in de living in voor een salontafel met 5 glanzende grannys smits in een Alessi-kommetje. Waw, het geluk straalde uit de ogen van de huisvrouw los op hare witte tegelvloer. Die ziet voor de rest van haar leven naar VT4. Weer ne kijker bij.

Geen opmerkingen: