zaterdag, december 16, 2006

timemanagement

Ons ma ziet elke dag op haar vaste uurtje naar de Spaanse zender. Ze heeft een satelietschotel dus ze kan vandaag elk nietig prulzendertje van Gibraltar tot Perpignan ontvangen. Maar ze zweert bij haar trouwe TVE en TV Catalunya. Misschien doet ze dat omdat ze van Spaanse origine is. Misschien. Ik vraag me af als ik in Spanje zou wonen dat ik dan braafjes dagelijks op TV1 of VTM zou afstemmen. Ik betwijfel het. Wat zou ik missen. Stof voor een andere keer.

Op het TVE-nieuws van vandaag.
De bedelaars in de straten van Madrid hebben het extra druk. De trend 'nodig is een éénzame uit tijdens Kerst' is overgewaaid naar de Spanjaarden. Bedelaars worden spontaan op straat tijdens deze kerstdagen uitgenodigd om bij la familia mee aan tafel aan te schuiven. Alleen ... elke bedelaar krijgt zo veel uitnodigingen dat ze er hun agenda bij moeten pakken en de afspraak soms moeten verschuiven. Sommigen zitten nu al zelfs voor de volledige maand januari volgeboekt. Middagmaal met cognacje bij Théresa Rodriguez, vieruurtje bij Paco Sanchez en diner met afzakkertje bij de familie Ortiz.
Wie zei dat timemanagement enkel voor de managers en ander ongedierte was?

Geen opmerkingen: