donderdag, december 07, 2006

Blokker

Vorige week maandag stak ik in de dichtstbijzijnde Blokker clichétjes in een KODAK-omslagje om de geselecteerde beelden op een cd-rom te branden.
Correctie: Eigenlijk waren het drie omslagen met cliches .. dus voor drie CD roms.

Drie dagen later kon ik, zoals beloofd door de caissière, mijn cd-roms gaan afhalen.
1 van de 3 kreeg ik mee.
- "En die 2 andere.?"
- "Oei!! Euh, die zullen nog niet binnen zijn. Probeer morgen nog es."

Vrijdag en zaterdag - geen cd roms. Maandag maak ik duidelijk dat er iets fout is.
Een ander meisje komt van 'van achter' te voorschijn en ik vertel weer het hele verhaal.
Meisje begint als een bezetene te zoeken en wil na deze poging naar KODAK bellen. Maar dat gaat niet want de telefoon is bezet omdat
-" .. een ander meisje van achter met de baas aan het bellen is en dat kan nog heel lang duren. Maar weet je wat, ik bel na dat telefoontje en dan laat ik het u weten."

's Avonds krijg ik een telefoontje van een Blokkermeisje die me zegt dat ze bij KODAK de nummers niet kennen.
- ".. misschien zij ze verloren gegaan of liggen ze bij een andere Blokker. Ik zal een bericht sturen naar de andere filialen. Misschien liggen ze daar wel. Sorry hoor meneer."
Ik vraag wanneer ze me ging terugbellen.
- "Euh morgen .. ?"

Dinsdag ging ik zelf nog es een kijkje nemen.
"Oei daar is hij weer, hij meent het precies" een ander Blokkermeisje (ik meen dit) komt van vanachter aangesneld en gaat nog es op zoek naar mijn FOTO'S.
"Ik kom niet voor foto's"
"Ah? Voor een vergroting?"
"Neen voor een CD-rom van mijn foto's waar ik nu al meer dan een week op wacht"
" Ha ja meneer. Maar het is heel druk nu. En er zijn heeeel veel foto's die ontwikkeld moeten worden. Ik ga het voor u in 't oog houden als ze binnen komen. Maar ja, als ze dan binnen zijn dan kan ik u niet bereiken he"
" Dat kan u wel"
Gezicht van een vragend blokkermeisje met oogjes die me smeekten om genade
"H h hoe dan meneer?"
"Stuur me een sms-je met vermelding: cd's liggen klaar. Het Blokkermeisje"
Meisje heeft het licht gezien, maar voor alle zekerheid geef ik mijn gsm nummer. Kans was klein dat ze hier naar ging vragen.
"Ik heb uw nummer genoteerd (op een schuin afgescheurd velletje inpakpapier) en ik plak het vlak boven de schuif meneer" Wat ze ook parmantig doet.

Ik heb geen idee niet wanneer ik mijn cd roms ga hebben. Kan nog wel een tijdje duren, heb geen wat dat betreft geen illusies. Cliché's waren niet van levensbelang - die doe je niet naar Blokker. Maar pret ga ik nog wel beleven. Dat staat vast
Ik ben benieuwd welke nieuwe Blokkermeisjes voor me gaan staan en hoe ver hun creativiteit zal reiken om me af te schepen.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: