zaterdag, mei 13, 2006

Luna en haar kindermeisje

'Afschuwelijk' stond onder de foto die over de volledige voorpagina van Gazet Van Antwerpen geplaatst was. Een foto van 10 vrouwen. Buurvrouwen, voorbijgangers, een aanstormende dokter en 2 mensen die er niet meer zijn. Een klein meisje en een jonge vrouw. Neergeschoten. In koelen bloede, op straat.

Ik ben er niet goed van. Mijn dochter Lisa is er 7. Maar de hele dag denk ik aan haar toen ze 2 was. De ganse dag hield ik haar in gedachten in mijn armen. Het kwetst me nu ook aan haar papa en mama te denken. Klinkt cliché - maar een ouder weet intenser wat ik hiermee bedoel.

Laat het spel gerust politiek gespeeld worden. Extreem rechts lokt dit soort toestanden uit. Onverschilligheid, angst en wrok. Je zou vandaag onder een steen moeten kruipen van schaamte als je ooit er maar aan gedacht had voor het 'blok' of 'belang' te kiezen.

Geen opmerkingen: