dinsdag, januari 15, 2008

middelbaar

6 jaar middelbaar in Boom uitgezeten. Eerst de zalige RMS daarna het kille Atheneum.
Gemiddeld aantal leerlingen in een klas over die zes jaar: 25? Dus na 6 jaar heb ik met,wat?, 70 (?) mensen minstens 1 jaar elke schooldag 8 uur samengezeten.
Er zijn er dus bij waarmee ik zes jaar in de klas zat en die vandaag op een straal van 15 km wonen.
Wie zag ik na mijn 18e regelmatig terug? Niemand. Niemand!
Ja, een snelle hallo aan een lonely rider maar dan vlug doorrijden want laten we wel wezen, het middelbaar is niet echt de meest funky periode uit ons leven. Toch zeker niet tussen je 12e en je 16e. We wilden alles maar mochten niets.
Oudjaar, heel toevallig, met Miranda een klasgenote van toen gevierd. In een zaaltje, samen met 120 man. Samen feesten is dus overdreven. Voor de rest? Niks.
Tot vandaag. Maar liefst anderhalf uur bijgepraat met Katia ... die wel in dezelfde school zat én af en toe mee op weekend ging maar nooit in mijn klas zat. Er was 6 jaar nodig om dit bijpraatje mogelijk te maken. 1 keer een snelle hallohoeistallesbonkwordvaderklaathetuwetenviasmstotbinnenkort op de markt, nog één op een parking van de supermarkt, een handvol e-mails et voila.
Alles bijpraten ging natuurlijk niet. Te veel info, te veel gebeurd.
We doen dat dus nog es he Katia?

Geen opmerkingen: