maandag, februari 26, 2007

Fitnessen

Fitnesscentra doen in deze tijd van het jaar goede zaken.
Het schoonheidsideaal nastreven om er tijdens de zomer strak, bruin en blinkend uit te zien hoort elk jaar bij de top 5 van de goede voornemens. De maand januari is dan ook dé topmaand voor de zweettempels.
Omdat het buikje, rijstpapgat of vettige knieën niet snel genoeg weg kunnen zijn wil men er graag geld voor geven. Veel geld voor geven. Logisch dat de zaakvoerders of het management, ja zelfs in de gezondheidssector komt ongedierte de kop op steken, in deze periode hun jonge fitnessboys-and-girls aanmoedigen om het hete ijzer on-the-move te smeden voordat de goesting in trekken, sleuren en geld wegsmijten afzwakt.

Vorige week kreeg ik op mijn gsm een jonge pee aan de lijn die me feliciteerde omdat een vriendin, een van de vele, me maar liefst 14 dagen gratis cadeau geeft in het fitnesscentrum bij mij in de buurt. Ja, als het gratis is wil ik dat nog wel es een kans geven. Ik weet maar al te goed dat je best 5 keer per week, 3 keer per dag naar zo'n keet moet gaan om de geïnvesteerde som te laten renderen. Het zal dus met alle zekerheid bij die 14 dagen blijven. Ik ben wel es benieuwd hoeveel keer ik effectief ga trainen.

Ik vroeg naar S, die een beetje verderop in ZIJN bureau koffieslurpend druk in de weer was achter zijn computer en verveeld achterom keek wat hem nu weer, op dit onheilig uur (10u30) stoorde.
S zat na een kwartiertje naast me en stelde een paar indringende vragen.
"Van waar zedde? Heddallis gefitnist? Werroem wilde na fitnissen? o get 14 dagen gekreege? Ist veur de congdiesse of veur de paower? Of veur de twie?
OK - dat was het. Mijn naam werd verkeerd geschreven en ik woonde plots in Boom ipv in Schelle. Ok voor mij. Boom is een gemeente die de laatste jaren hun best deed om er terug gezellig uit te zien. Mijn vader heeft er zijn jeugd doorgebracht en heeft er zelfs mijn moeder leren kennen wiens vader in de jaren zestig tijdens een vlaag van opperste zinsverbijstering Barcelona voor Boom omruilde om geluk en welvaart juist hier, in het diepste hol van Pluto, te vinden.
Hey, kijk nou es!! Ik begon in een goede stemming te raken. Gratis 2 weken fitnessen en ik ben ineens verhuisd zonder er iets voor te doen. Tof !!
Zijn laatste vraag was geweldig.
"Als je deze veertien dagen geprobeerd hebt, ga je je dan ook inschrijven?"
Natuurlijk ga ik dat doen, S !!!

Ok, ik mocht gaan spelen op de speelplaats. Allez ja, het was eerder TV kijken op een fiets aan een hartslagritme van 125 slagen per minuut.
1 uurtje gezweet zonder er iets voor te betalen. Douche was ok, kleedkamers heel proper (er was zelfs een klein kleedhokje voor diegenen die hun kwabgat niet durven tonen) en dan nog vlug een gratis koffietje meegeritst en we konden terug naar huis.

We zijn vandaag één week later. Ik ben niet meer geweest. Te druk, weet je. Pfff, veel te druk. Geen tijd kunnen vrij maken omwille van die agenda he. Je weet wel.

Krijg ik toch weer een telefoontje zeker van een zekere P die me zei dat ik nu al 2 maanden bij hen ben(echt waar ... 2 maanden !!! Zonder dat ik het weet ben ik al sinds december stiekem aan het trainen. Nu weet ik van waar dat prachtige lijf en die plotseling heropgefriste en diep uit een stof gehaalde interesse van mijn eega komt)... en dat we es moeten babbelen. P heeft namelijk vandaag telefoon gekregen (hoogstwaarschijnlijk uit Brussel) dat al diegenen die in februari in de zaak waren geweest, morgen kunnen profiteren van een jaarcontract aan een belachelijk lage prijs. Echt waar Mijnheer Daems!! Een heeel lage prijs. U gaat dit geld er zeker uit halen !!Hij wou me dan ook heel graag zien, morgen !!! Hoe laat kon ik komen.

Dit is de kans van mijn leven. Hier heb ik dan al die tijd op gewacht! Een jaar lang op een fiets tv kijken en ter plaatse kunnen lopen terwijl je tv kijkt en mijn brachialis en pectoralis major in volume verdrievoudig terwijl ik tv kijk, ..
Ik mag deze kans niet laten voorbij gaan. Daarom vroeg ik hem, met een zenuwachtig stemmetje, of 11u morgen voor hem zou passen. DAT KON !!!! YESSS. Eindelijk win ik ook es iets !! Een fitness jaarabonnement aan een lage prijs.

Maar het kan ook zijn dat ik morgen rond 11 uur de reclameblaadjes moet sorteren.

Geen opmerkingen: