woensdag, februari 14, 2007

filigranes


Gisteren had ik een afspraak op de Kunstlaan in Brussel. Met de auto. En dat is om problemen vragen. Zeker als je geen tomtom hebt.
Gewapend met een routebeschrijving van 5 pagina's reed ik via de Boomsteenweg Brussel in. Vanaf het eerste verkeerslicht was ik al verdwaald.
Het enige wat er dan op zit is rijden, alsmaar rechtdoor rijden, op het gevoel en dan als je genoeg gereden hebt langs de kant gaan staan om in de atlas te kijken waar je terecht bent gekomen.
Dat is mijn manier om er te geraken. En soms lukt dat.
Afspraak was om 14u. Om 13u55 reed ik een overdekte parking binnen vlak naast de Kunstlaan.
Ik ging het redden !!!!
Maar huisnummer 43 was nog een kleine 25 minuten marcheren. Te laat dus.
Gelukkig calculeert elke werkende Brusselaar die een beetje bij zijn zinnen is het academisch kwartiertje om naar het geduldig driekwartiertje ... en werd ik gepardoneerd.

Om 15u30 stond ik terug op de Kunstlaan. Passeer ik daar toch een juweel van een boekhandel zeker - Filigranes.
Groot (1700m2), gezellig, stapels en hoopjes boeken, een kraaknette kranten -en magazineafdeling, gangetjes, houten kasten en overal knusse zeteltjes waar bezoekers in gazetjes en boeken neuzen. My kind of bookshop. Niet toevallig omdat er ook nog een cafeetje in het geheel geïntegreerd is. Deze zaak verkoopt enkel franstalige werken maar dat bederfde uiteraard de pret niet. In tegendeel. Het zette weeres aan om te kopen. - Dans le scriptorium van Paul Auster. Je suis curieux de savoir ..

Geen opmerkingen: